Lena Marcinoska

adwokat

Zarządzanie własnością intelektualną w przedsiębiorstwie i startupie – strukturyzacja, umowy i naruszenia

Lena Marcinoska

Lena Marcinoska zajmuje się prawem własności intelektualnej, zwalczaniem nieuczciwej konkurencji i prawem internetu. Reprezentuje klientów przede wszystkim w cywilnych sporach sądowych i sporach domenowych. Uczestniczy w postępowaniach administracyjnych, a także w przygotowaniu  i  negocjowaniu ugód oraz różnego rodzaju umów. Doradza startupom.

Do kancelarii Wardyński i Wspólnicy dołączyła w 2012 r.

Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie (2011)

Studia podyplomowe w dziedzinie prawa nowoczesnych technologii w Polskiej Akademii Nauk (2013)

Izba Adwokacka w Warszawie

„Nie warto zwlekać z dochodzeniem roszczeń” (współautorka), Rocznik 2018

„Start-up Handbook. Co start-upy powinny widzieć o przepisach prawa” (współautorka), Fundacja Startup Poland 2015

„Systemy dronów bojowych” (współautorka), Wydawnictwo Naukowe Scholar 2015

„O zaletach gromadzenia dowodów zawczasu” (współautorka), Rocznik 2014

Raport Rzeczpospolitej: „Blockchain, tokeny, kryptowaluty – jak to ugryźć” Raport Rzeczpospolitej: „Blockchain, tokeny, kryptowaluty – jak to ugryźć” w całości przygotowany przez naszych prawników. Publikacja zawiera zbiór jedenastu artykułów poruszających m.in. tematykę problemów z prawnym uregulowaniem blockchaina, podatkowych aspektów kryptowalut, czy wątpliwości związanych z RODO. Autorami tekstów są: Agnieszka Kraińska, Krzysztof Wojdyło, Jacek Czarnecki, Joanna Prokurat, Jakub Barański, Łukasz Lasek, Lena Marcinoska, Rafał Kuchta, Katarzyna […] Raport Rzeczpospolitej: „Blockchain, tokeny, kryptowaluty – jak to ugryźć” Ochrona własności intelektualnej na rynku alkoholi Opracowania Czy reklamując sok można się narazić na zarzut naruszenia zakazu reklamy alkoholu? Jak wykazać renomę znaku towarowego, którym opatrujemy alkohol? Czy można odwoływać się do oznaczeń geograficznych, jeśli nasz produkt ma niewiele wspólnego z regionem, na który wskazuje oznaczenie? Czy nazwa lub etykieta alkoholu może się odwoływać do nazwiska lub wizerunku znanej postaci? Czy nazwa […] Ochrona własności intelektualnej na rynku alkoholi Ochrona własności intelektualnej na rynku kosmetyków i perfum Opracowania Naszą nową publikację poświęcamy branży kosmetyków i perfum oraz specyficznym dla niej zjawiskom i procesom z punktu widzenia ochrony praw własności intelektualnej. Odpowiadamy m.in. na pytania, czy da się chronić zapach perfum, czy można zakazać dystrybutorom sprzedaży produktów luksusowych w internecie i co spierają się podmioty z branży. Ochrona własności intelektualnej na rynku kosmetyków i perfum Raport: robotyka Opracowania Współczesne roboty przejawiają coraz większą autonomię w działaniu, co stanowi ogromne wyzwanie dla prawa. Powstaje konieczność zakreślenia zasad tworzenia oraz działania robotów, a także zasad odpowiedzialności za ich działanie. Systemy prawne będą musiały rozstrzygnąć, jakie są granice autonomii robotów i jak skutecznie kontrolować przestrzeganie wyznaczonych granic. Być może głębokiej przebudowie będą musiały ulec najbardziej fundamentalne […] Raport: robotyka Raport: crowdfunding Opracowania Crowdfunding pełni funkcję brakującego ogniwa w łańcuchu finansowania gospodarki, zapewniając dopływ kapitału tam, gdzie z uwagi na duże ryzyko nie docierają bardziej tradycyjne formy finansowania. W tym momencie nie towarzyszy mu jednak kompleksowa regulacja prawna. Raport zawiera prawną i podatkową analizę zjawiska crowdfundingu z punktu widzenia wszystkich zainteresowanych podmiotów: finansujących, beneficjentów (projektodawców) oraz platform crowdfundingowych. Raport: crowdfunding Ochrona własności intelektualnej w internecie Opracowania O odpowiedzialności dostawców usług hostingowych, problemach związanych ze sprzedażą towarów w internecie oraz o sporach domenowych piszą prawnicy Zespołu Własności Intelektualnej. Ochrona własności intelektualnej w internecie