Monika A. Górska

radca prawny

Znaki towarowe, prawa autorskie i zwalczanie nieuczciwej konkurencji

Monika A. Górska

Dr Monika A. Górska LL.M. doradza klientom m.in. w sprawach dotyczących znaków towarowych, praw autorskich oraz zwalczania czynów nieuczciwej konkurencji. Zajmuje się też doradztwem w procesach dotyczących komercjalizacji wiedzy. Pracuje dla klientów polskich i zagranicznych działających w różnych sektorach biznesu, takich jak farmacja, nowe technologie czy IT.

Do kancelarii Wardyński i Wspólnicy dołączyła w 2015 r.

Doktor nauk prawnych Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Adama Mickiewicza (2012)

College of Europe w Brugii (2005) – Master of European Law (LL.M.)

Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego (2004)

W toku studiów prawniczych odbyła roczne stypendium na Uniwersytecie Roberta Schumana w Strasbourgu (2002-2003) oraz dwuletni kurs prawa angielskiego i europejskiego przy Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.

Doświadczenie zdobywała w renomowanych poznańskich kancelariach: dr Ziemski & Partners oraz Sójka Maciak Mataczyński.

Okręgowa Izba Radców Prawnych w Poznaniu

PTMG – Pharmaceutical Trade Marks Group

„O upodabnianiu opakowań (współautorka)”, Rocznik 2017

Prawne aspekty działalności mediów Opracowania Opracowanie poświęcone zagadnieniom prawnym związanym z funkcjonowaniem mediów – zarówno tych tradycyjnych, jak i tworzonych w oparciu o nowe technologie. Omawiamy najważniejsze praktyczne problemy związane z ich działalnością oraz wyzwania dla redaktorów naczelnych, wydawców i dziennikarzy. Piszemy o granicach dopuszczalnej krytyki, współpracy z influencerami, ochronie bon motów z filmów, kwestiach związanych z rozpowszechnianiem wizerunku oraz […] Prawne aspekty działalności mediów Zmiany w przepisach dotyczących znaków towarowych Opracowania 16 marca 2019 r. weszła w życie nowelizacja ustawy Prawo własności przemysłowej. Choć nie jest ona rewolucyjna, z pewnością będzie miała doniosłe znaczenie praktyczne. Wprowadzone zmiany mają przede wszystkim zapewnić większą spójność systemu unijnych i systemów krajowych znaków towarowych. Zmieniła się m.in. definicja znaku towarowego (usunięto wymóg jego graficznej przedstawialności) oraz katalog oznaczeń, na które […] Zmiany w przepisach dotyczących znaków towarowych Ochrona własności intelektualnej na rynku alkoholi Opracowania Czy reklamując sok można się narazić na zarzut naruszenia zakazu reklamy alkoholu? Jak wykazać renomę znaku towarowego, którym opatrujemy alkohol? Czy można odwoływać się do oznaczeń geograficznych, jeśli nasz produkt ma niewiele wspólnego z regionem, na który wskazuje oznaczenie? Czy nazwa lub etykieta alkoholu może się odwoływać do nazwiska lub wizerunku znanej postaci? Czy nazwa […] Ochrona własności intelektualnej na rynku alkoholi Ochrona własności intelektualnej na rynku kosmetyków i perfum Opracowania Naszą nową publikację poświęcamy branży kosmetyków i perfum oraz specyficznym dla niej zjawiskom i procesom z punktu widzenia ochrony praw własności intelektualnej. Odpowiadamy m.in. na pytania, czy da się chronić zapach perfum, czy można zakazać dystrybutorom sprzedaży produktów luksusowych w internecie i co spierają się podmioty z branży. Ochrona własności intelektualnej na rynku kosmetyków i perfum